HUMBUCKERY - Przetworniki o podwójnej cewce

Konstrukcja humbuckerów EMG łączy w sobie kilka zasadniczych innowacji, do których doszliśmy poszukując klasycznego brzmienia w połączeniu z najnowszymi technologiami. Każdy z aktywnych przetworników ma wbudowany przedwzmacniacz, który całkowicie likwiduje szumy i zakłócenia przy okazji eliminując możliwość porażenia prądem. Niska impedancja tych przetworników powoduje, że barwa dźwięku gitary jest taka sama niezależnie od ustawienia regulatora głośności w gitarze, również długość kabla gitarowego nie ma wpływu na obcinanie góry jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnych przetworników.

W przetwornikach EMG z podwójną cewką zastosowano trzy pionierskie rozwiązania. Impedance Modeling® i Dual Resonant® to dwa z nich odpowiedzialne za precyzyjne kształtowanie częstotliwości rezonansowej i dokładne dostrojenie barwowe przetworników. Lo Flux® to następny patent EMG dotyczący konstrukcji magnesów i poprawiający odtworzenie harmonicznych dźwięku oraz przedłużający wybrzmienie, poprawia on własności i geometrie magnesów, co wpływa na równomierne rozłożenie pola magnetycznego wokół strun a co za tym idzie zrównoważenie dźwięku poszczególnych strun.

EMG-81 (SREBRNE LOGO) to przetwornik o największym sygnale wyjściowym pośród oferowanych przez EMG, skonstruowany specjalnie dla gitarzystów solowych przy użyciu magnesów ceramicznych. Dźwięk EMG-81 daje się łatwo przesterować pozostając bardzo klarownym zwłaszcza w dolnej i środkowej części pasma, ma zdecydowany ostry atak. Znakomita do unisonowych riffów a przy umiejętnej artykulacji niezwykle łatwo można wydobyć alikwoty niemal na każdym dźwięku. Używają ich między innymi gitarzyści zespołu METALLICA.

EMG-85 (ZŁOTE LOGO) - przystawka o miękkim i pełnym ataku z dużą ilością harmonicznych w paśmie górnego środka, dzięki czemu przy graniu solowym ma wyjątkową śpiewność. Magnesy alniko o szerokim polu magnetycznym powodują, że dźwięk ma szeroki środek z klarownym i mocnym dołem. Przystawka znakomicie sprawdza się w graniu solowym, przy podciąganiu, wibrowaniu i długim harmonicznym wybrzmiewaniu, ponieważ sygnał wyjściowy pozostaje mocny i konkretny. Riffy grane na dużym przesterze z użyciem EMG-85 są klarowne i mocno brzmiące. Cudownie brzmi zamontowana w pozycji przy gryfie, ponieważ daje pełny okrągły dźwięk z subtelnie drucianym atakiem, ma to wpływ na znakomitą klarowność dźwięku.

EMG-89 (MIEDZIANE LOGO) to przystawka łącząca w jedno singiel EMG-SA z humbackingiem EMG-85 z osobnymi wyjściami. Przez zwykłe przełączenie możesz zmienić barwę z humbuckerowego półprzesteru na krystalicznie czysty singlowy dźwięk. W opakowaniu EMG-89 znajduje się kompletny zestaw do montażu zawierający potencjometr głośności z wyciąganym przełącznikiem (push-pull) do rozłączania cewek.

60-ka (MIEDZIANE LOGO) pierwotnie skonstruowana była dla firmy Fender w 1979 roku i miała być montowana, w Tele-Elite jako mini humbacking. Ponieważ Fender zmienił plany zdecydowaliśmy się na sprzedaż tego przetwornika w obudowie normalnej wielkości, konstrukcja wewnętrzna pozostała jednak niezmieniona.
Główne cechy budowy 60-ki to ceramiczne magnesy umieszczone w cewkach o wąskiej zwartej budowie, co daje podwyższoną czułość i jasny atak, niemal identyczny jak normalnie mają single jednak w połączeniu z hmbuckową mocą i siłą perswazji. Doceniło ten fakt wielu znanych metalowców. Jest wśród nich James Hatfield z Metallicy, który ma 60-tki zamontowane w swoich dwóch sygnowanych modelach ESP JH-2 i JH-3. Ich wyróżniający się crunch pozwala przebić się partiom podkładowym nawet w tak gęstych aranżach jak gra Metallica.
Reasumując EMG-60 powstała pod wpływem uwag wielu gitarzystów i jest prawdopodobnie najbardziej uniwersalną z naszych przystawek, choć nie zdobyła sobie jeszcze uznania, na jakie zasługuje.

EMG-H i EMG-HA (BIAŁE LOGO) to po prostu nasze single EMG-S i EMG-SA schowane w obudowie Humbuckinga. H i HA, są znakomitym wyborem dla gitarzysty rytmicznego potrzebującego dużej klarowności brzmienia do grania akordowego lub melodycznego, w sytuacji, gdy potrzebuje jasnego ataku. Gdy masz gitarę z miejscem na Humbuckera, a chcesz mieć brzmienie singla to EMG-H i HA jest właśnie dla ciebie!

Stworzona z myślą o wzmocnieniu jazzowych półakustycznych gitar EMG-91 (ZŁOTE LOGO) jest pierwszą tego typu przystawką o niskiej impedancji. Jest o połowę cieńsza od normalnego humbuckinga (0.425"), dzięki czemu bez problemu mieści się w miejscu zakończenia gryfu między wierzchnią płytą a strunami i nie wpływa na swobodne wibrowanie strun jednocześnie dając pełne okrągłe brzmienie znane z klasycznych rozwiązań. W komplecie dostarczane są uchwyty mocujące i miniaturowe regulatory siły i barwy dźwięku.

Porównanie parametrów technicznych Humbackerów EMG

EMG-81EMG-85EMG-89EMG-HEMG-HAEMG-91EMG-60EMG-707
Kolor LogoSrebrnyZłotyMiedźBiałyZłotyZłotySzaryZłoty
Częstotliwość rezonansowa (KhZ)2.252.552.554.353.752.752.952.65
Sygnał Wyjściowy RMS (V)1.251.251.00.600.600.71.0b/d
Sygnał Wyjściowy Max (V)1.751.751.750.850.852.03.0b/d
Dynamika (dbV)-91-89-99-89-90-90-89-90
Impedancja Wyjściowa (kOhm)1010101010101010
Prąd przy 9V zasil. µA80801608080808080
Życie baterii (h)30003000150030003000300030003000

EMG-707 to humbucker do gitary 7 strunowej. Jego konstrukcja jest zbliżona do EMG-85, czyli skonstruowana na bazie magnesów Alniko i ma podobny sygnał wyjściowy. Ponieważ rozpiętość strun jest dużo większa, cały układ zamontowany jest w obudowie EMG-35, czyli 3,5", a zatem EMG-707 jest dłuższy od zwykłego gitarowego Humbuckinga.