• Wstęp
  • Struny do gitary klasycznej
  • Struny do gitary akustycznej
  • Struny do gitary elektrycznej
  • Struny do gitary basowej
  • Struny do instrumentów folkowych
  • Struny orkiestrowe

  • La Bella Struny orkiestrowe

    Skrzypce

    Skrzypce są chyba najbardziej znanym z zachodnich instrumentów orkiestrowych. Najmniejsze w skrzypcowej rodzinie, do której zaliczmy jeszcze altówkę, wiolonczelę i kontrabas, największe zmiany konstrukcyjne przeszły w XVI wieku ewoluując ze średniowiecznych gęśli. Wszystkie instrumenty w skrzypcowej rodzinie mają cztery struny, strunociąg, mostek, oraz wcięte pudło rezonansowe z wypukłą spodnią i wierzchnią płytą, w której wycięte są otwory rezonansowe w kształcie litery f. Konstrukcja skrzypiec zmieniła się nieco na przestrzeni wieków, lecz w istocie pozostała niezmienna od wieku XVI, kiedy to tworzyli legendarni mistrzowie lutniczego rzemiosła Stradivari i Guarneri.

    Komplety Jelitowe

    Symbol kompletu
    370AE-631A-1010D-91G-88
    370E-631A-41D-91G-89
    372E-631A-1010D-91G-89
    374E-631A-41D-42G-68

    Konstrukcja strun pojedynczych
    Jelito i oplot na jelicie

    E-40E-mizwykła jelitowa
    A-41A-lazwykła jelitowa
    D-42D-rezwykła jelitowa
    A-1010A-laaluminiowy oplot na rdzeniu z jelita
    D-91D-realuminiowy oplot na rdzeniu z jelita
    G-88G-solczyste srebro na rdzeniu z jelita
    G-68G-solsrebrzony oplot na rdzeniu z jelita
    G-89G-soloplot z brązu na rdzeniu z jelita

    Komplety Metalowe

    Symbol kompletuEADG
    630E-631A-632D-633G-634
    680E-631A-682D-683G-684

    Konstrukcja strun pojedynczych
    Metalowe i Nylonowe

    E-631E-mizwykła metalowa zakończona kulką
    A-632A-ladruciany pełny rdzeń z płaską owijką
    D-633D-redruciany pełny rdzeń z płaską owijką
    A-682A-laaluminiowy oplot na rdzeniu stalowym
    D-683D-realuminiowy oplot na rdzeniu stalowym
    G-684G-solaluminiowy oplot na rdzeniu stalowym
    G-685G-solsrebrzony oplot na rdzeniu stalowym
    G-751NE-mizwykła stalowa
    751NWE-mialuminiowy oplot na rdzeniu stalowym
    752NA-laAluminiowy oplot na rdzeniu z nylonu
    753ND-reAluminiowy oplot na rdzeniu z nylonu
    754NG-solCzyste srebro na rdzeniu z nylonu

    Komplety Nylonowe

    Komplety wykonane z "PERLONU" o nylonowym rdzeniu:

    750NNormalny naciąg, Struna E-mi ze zwykłej stali
    750NWNormalny Naciąg, Struna E-mi w owijce z Aluminium


    Altówka

    Altówka jest nieznacznie większa od skrzypiec, choć konstrukcyjnie niczym się od nich w zasadzie nie różni ma jednak niższy strój i brzmi nieco ciemniej i bardziej miękko.

    Komplety Jelitowe

    Symbol kompletu
    930AA-54D-158G-294C-295
    930BA-55D-56G-294C-295

    Konstrukcja strun pojedynczych
    Jelitowe i owijane na rdzeniu z jelita

    A-55A-lazwykłe jelito
    D-56D-rezwykłe jelito
    A-54A-laaluminiowy oplot na rdzeniu z jelita
    D-158D-realuminiowy oplot na rdzeniu z jelita
    G-684G-solaluminiowy oplot na rdzeniu stalowym
    G-294G-solczyste srebro na rdzeniu z jelita
    C-295C-doczyste srebro na rdzeniu z jelita

    Komplet Metalowy
    Płaska owijka chromowa

    Symbol kompletu
    640A-641D-642G-643C-644

    Wszystkie struny w tym komplecie mają rdzeń ze stalowego drutu i płaski oplot ze stopu chromowego.


    Wiolonczela

    Wiolonczela należy do instrumentów odpowiedzialnych za niskie rejony brzmieniowe w rodzinie skrzypcowej. Strojona o oktawę niżej niż altówka ma różne zastosowania i odgrywa ważną rolę w muzyce kameralnej i orkiestrowej. Nie bez znaczenia jest też obszerny katalog repertuaru na wiolonczelę solo, wszystko to powoduje, że jest instrumentem o wielu obliczach.

    Komplety Jelitowe

    Symbol kompletu
    960A-70D-71G-170C-171
    960AA-72D-172G-170C-171

    Konstrukcja strun pojedynczych
    Jelitowe i owijane na rdzeniu z jelita

    A-72A-laAluminiowy oplot na rdzeniu z jelita
    A-70A-lazwykłe jelito
    D-71D-rezwykłe jelito
    D-172D-reAluminiowy oplot na rdzeniu z jelita
    G-170G-solSrebrzony oplot na rdzeniu z jelita
    G-171C-doSrebrzony oplot na rdzeniu z jelita

    Komplet Metalowy
    Płaska owijka chromowa

    Symbol kompletu
    650A-651D-652G-653C-654

    Wszystkie struny w tym komplecie mają rdzeń ze stalowego drutu i płaski oplot ze stopu chromowego.


    Kontrabas

    Kontrabas jest największym i najniżej brzmiącym członkiem rodziny skrzypcowej. Wyróżniamy dwa ogólnie znane typy kontrabasów: niemiecki z opływowym kształtem podobnym do wioli da gamba oraz włoski o kształcie zaokrąglonym zbliżonym do skrzypcowego.

    Komplet Jelitowy

    Symbol kompletu
    980G-75D-76A-180E-181

    Konstrukcja poszczególnych strun
    Jelitowych i owijanych na rdzeniu z jelita

    G-75zwykłe jelito
    D-76zwykłe jelito
    A-77zwykłe jelito
    C-78Wysokie C zwykłe jelito
    E-180Srebrzona owijka na rdzeniu jelitowym
    E-181Srebrzona owijka na rdzeniu jelitowym
    C-182Niskie C-Srebrzona owijka na rdzeniu jelitowym
    C-183Niskie C-Srebrzona owijka na rdzeniu jelitowym
    C-184Niskie C-Srebrzona owijka na rdzeniu jelitowym, rozszerzona skala

    Seria Professional™®
    Komplety Strun Metalowych

  • SET 7720 - Płaska owijka ze stali chromowej na rdzeniu typu linka. Rekomendowane do wykonywania muzyki klasycznej, specjalnie konstruowane do gry za pomocą smyczka, poszczególne struny w komplecie zostały zrównoważone między sobą pod względem brzmienia i głośności, wspaniałe wybrzmienie to również ich charakterystyczna cecha. Znakomicie sprawdzają się w grze na kontrabasach elektrycznych.
  • SET 7720L - Miękki Naciąg. Komplet o zmniejszonym naciągu, może być strojony o cały stopień wyżej i używany do wykonywania klasycznego repertuaru na kontrabas solo.
  • SET 7720M - Średni Naciąg.
  • SET 7710 - Owijka z czarnej taśmy nylonowej na rdzeniu z linki.

    La Bella opracowała te struny ponad 20 lat temu a znaczący udział w ich konstruowaniu mieli Atilla Zoller I Ron Carter. Komplet ten łączy w sobie cechy brzmienia strun nylonowych z wybrzmieniem strun metalowych i znakomicie sprawdza się w jazowym graniu solowym techniką pizzicato. Rdzeń jelitowy będący linką i oplot zewnętrzny z czarnej taśmy nylonowej dają ciepły ton o jasnym wyraźnym ataku.

    Są dostępne do BB1 Baby Bass AMPEGA.

    Seria Elite™®

    Znakomitej jakości struny za umiarkowana cenę. Struny te wykonane są z chromowej stali i mają płaską owijkę, można grać na nich smyczkiem i pizzicato.

    Komplety Strun Metalowych
    Płaska owijka ze stali chromowej

    Symbol kompletu
    RC610
    rdzeń stalowa linka
    G-R11D-R12A-R13E-R14
    610
    rdzeń stalowy pełny
    G-611D-612A-613E-614

    Seria Supernil™®

    Jedne z najczęściej sprzedawanych strun kontrabasowych od czasu pierwszej ich prezentacji w roku 1962. Supernil są przeznaczone do stylu gry "slap" stosowanego w muzyce Rock-a billy, Bluegrass lub Country & Western Swing. Bardzo elastyczne i znakomicie brzmiące.

    Komplet Strun o konstrukcji Nylon na Nylonie

    Symbol kompletu
    10061003D1004A623E624

    G-1003Nylonowa owijka na rdzeniu z nylonu
    D-1004Nylonowa owijka na rdzeniu z nylonu
    D-1005Nylonowa owijka na rdzeniu z nylonu
    C-1011Wysokie C pełny nylon
    A-623Srebrzona owijka na rdzeniu z pełnego nylonu
    E-624Srebrzona owijka na rdzeniu z pełnego nylonu
    G i D - jednorodna nylonowa owijka na rdzeniu z linki nylonowej
    A i E - miedziana srebrzona owijka na rdzeniu z linki nylonowej

    Seria GOLDENTONE™®

    Po raz pierwszy zaprezentowane w 1940 roku, wykorzystywane były najczęściej w muzyce orkiestrowej i bigbandowej. Struny G i D wykonane są z wykończonego na gładko Nylonu TYNEX® nawiniętym na jelitowym rdzeniu. Niższe struny basowe mają płaską owijkę ze stali chromowej nawiniętą na rdzeniu ze stalowej linki.

    Symbol
    2000L LightG-2001LD2002LA-2003LE2004L

    G-2001L Nylonowa owijka na rdzeniu z nylonu
    D-2002L Nylonowa owijka na rdzeniu z nylonu
    A-2003L Płaska owijka ze stali chromowej na lince
    E-2004L Płaska owijka ze stali chromowej na lince

    Wszystkie komplety La Bella do Kontrabasu dostępne są w rozmiarach: pełnym, 1, dla Ampeg BB1 Baby Bass oraz dla sklal rozszerzonych o niskie i wysokie C.

    Kontrabasiści grający na strunach LA BELLA to:

    Ron Carter, Bob Cranshaw, Ed Fridland, Nat Reeves, Mike Richmond Harvey S, Avry Sharpe, Mads Vinding, Miroslav Vitous, Buster Wiliams & John B.Williams.

    Wszystkie struny kontrabasowe La Bella są wykonywane ręcznie.